Diploma Kejuruteraan Mekanikal/Awam – Berapa Gaji Anda Dapat?

Posted on by

Agak agak berapa gaji yang anda akan dapat umumnya untuk kelulusan diploma, bila sudah masa bekerja nanti? Tidak kisah lah, sama ada anda kelulusan diploma awam, atau pun Mekanikal seperti saya sendiri. Mahupun diploma kejuruteraan elektrik dan umpamanya. Adakah RM 1 500? Sebab ramai yang mengatakannya. Tidak mungkin RM 1000 sebab gaji minima dengan hanya…

5 Group Gaji Yang Saya Tahu ( 1000/month to 32 600/month)

Posted on by

Salam. Saya dekat Pizza Hut ni. Guna internet TM Wifi. Sambil sambil memilokan diri. Meh saya nak cerita sikit group gaji yang saya tahu. Maksud saya group gaji ni, seperti macam ada yang gaji 1000 ada yang gaji 10k je, ada yang gaji 20k. so dekat sini apa yang anda boleh faham ialah, lepas ni…

Tips Merantau Cari Kerja Kosong? Pro and Contra

Posted on by

Adakah Keputusan Untuk Merantau Adalah Terbaik Untuk Saya? Whaaaa.. Saya buat keputusan yang agak lama juga untuk mula merantau. Saya kerja shift 12 jam. Ini je nak dapat gaji ribu ribu kalau diploma ni bagi saya. Kebanyakan kilang di Ipoh, shift pattern 4 2 4 2. So memang agak letih untuk saya peruntukan masa untuk…

Berapa Gaji Yang At Least Sepatutnya U Cari?

Posted on by

Cewwah cakap u u pulak ya. So berapa lah gaji yang patut anda dapatkan sebulan?  RM 1000 follow pada gaji minimum kerajaan? Cukup ke tak seribu ringgit tu? Jawapannya.. Tuhan kan maha adil, kalau gaji anda sikit bermaksud keperluan anda pun sikit. Pernah dengar tak ada orang cakap, Orang yang gaji banyak ni, nak bayar…